Thursday, October 9, 2008

Balasan Sudah Tiba

Aku baru je sampai dr kampung..Cuti sakan..Bukan senang nk balik..Hmmm..Aku balik ngan adik aku.Aku nk ceritakan pengalaman aku la...Dulu aku gelakkan orang.Skrg aku yg kena balik...
Al-Kisah die cmni......
Petang sebelum aku balik,byk aku makan.Biasanya aku jaga makan aku sebelum nak naik bas.Tapi petang 2,aku tibai je..Aku suh mak aku masak makanan kegemaran aku..LAKSA..Ape lagi..Kedarah sakan la..Pastu,aku sambung makan nasi putih sama sambal telur.Pehhhh...Kenyang gile..Petang 2 lak,my Bapak p beli kopok lekor.Makan lg...byk lak 2..Minum milo sama tea ais..Cm orang gile makan..Sumbat lg ngan buah mata kucing..Adusss...Ape lg..My perut pun jd gile2 skit.Nk buang xklua..So,aku bawak naik bas...Hahahaha...Dalam perjalanan 2,aku dh rasa kurang selesa dh..Tp tahan lg..Muke berlagak je...Kentut pun mula la sedap baunye...Perut dh bergelora.Perjalanan jauh lg.Nk berhenti pun,pit stop die jauh.Dah la kwsan 2 hutan2.Toilet pun susah nk cari.Aku dh cuak..Terpaksa aku bangun p kt driver bas suh berhenti kt mana2 stesen myk yg bakal jumpe nanti.Nasib baik pakcik 2 ok.Die ckp kt depan 2 nti die berhenti.xlama katenya..Lega aku dengar.Penantian demi penantian.Agaknya jauh jugak la..Ape la pakcik ni...Terpaksa la aku menahan isi hati yg sedang menjerit ni..Lama pastu,destinasi yg aku tunggu pun menjelma depan mata.Ape lg..Cam terbang je aku melangkah.Nmpk je pintu toilet,senyum lebar..Hehehehee...Terlepas jugak hasrat aku...Betapa indahnye perasaan e2...xdpt aku bayangkan dgn kate2...Syukur alhamdulillah...Lepas dah 'melabur', aku pun naik bas.Aku ingatkan aku sorang je nk ke toilet.Rupe2nye,ramai jgk...Lame gak aku melepaskan hajat...Hmmmm...Bas pun jalan...Nasib baik perut xmeragam lg...Perjalan kami semua selamat..Alhamdulillah...Sebenarnye,adik aku dh tau aku sakit perut..die bau kentut aku..Malam 2,kentot aku tersohor dalam bas...hahahhahaa..
Bile jd cmni,aku teringat pengalaman aku ngan Ida dulu..Ada orang berak dalam bas.Cantek je p masuk toilet dalam bas.Berak...Kami bantai gelak..1 mlam kami xtido.Sampai Kajang..Pening kepala.Skrg,benda yg sama terjadi kt aku!!!!Tp xteruk r..Dpt tahan lg...Lain kali,aku xnk gelakkan orang lg...
MORAL:Jangan suke gelakkan orang...Pasti Tuhan akan balas..Kalau x hari ni,mesti esok.xesok,mesti luse..xluse,pasti hari yang akan datang..Yang pasti,balasan pasti tiba...
AWAS!!!

1 comment:

~CHEMpaKa PuTeeh~ said...

hahahah cilakak..teingat korang ceta sal berak 2...

LAGU AKU...