Thursday, January 1, 2009

AKU DAN 2008

Apa yang telah berlaku ? ?
Entah macam mana ? ?
Masa pun berlalu begitu pantas
Dan aku sering sahaja tercengang-cengang
Cuba sesekali memikirkan tentang apa yang telah berlaku selama ini di dalam hidup aku . .
Entah macam mana ? ?
Aku masih juga bernafas lagi untuk meneruskan kehidupan yang penuh dengan seribu teka-teki ini . .
Apakah keputusan dan kesudahannya kehidupan ku ini nanti ? ?
Ke manakah aku akan pergi ? ?
Atau barangkali . . .
Aku tidak perlu memikirkan tentang ini semua
Atau biarkan sahaja masa yang menerangkan itu semua
Atau . . . Atau . . . Atau ! ! !
Aku pun jadi heran
Entah macam mana ? ?
Aku pun tidak tahu
Ia berlalu begitu pantas ! !
Itulah masa
Berlalu tanpa belas kasihan
Tanpa pilih kasih
Tanpa perlu diajak berunding terlebih dahulu
Tahun 2008 sudah berlalu
Tahun 2009 muncul tiba
Apa yang telah berlaku
Telah pun menjadi sejarah
Telah pun menjadi sebuah kenangan
Terpahat abadi menjadi cerita sejarah kehidupan aku
Yang bakal aku menuju ialah waktu kematian ! !
Di dalam kesibukan menjalani kehidupan ini . . .
Kadang2 ada yang terlupa
Hidup ini hanyalah sementara
Cuba mengejar seribu harapan yang penuh dengan bayangan khayalan
Dan kemudian . . .
Kita akan lihat . . .
Ada yang tertawa
Gembira
Berduka
Terluka
Kecewa
Hampa
Di dalam sebuah fatamorgana kehidupan
Penuh dengan persoalan
Untuk sebuah harapan yang belum pasti
Apakah yang ada di hujung sana ? ?



2 comments:

jojoe said...

fatamorgana?

E K S said...

Mr.Adam,
Fatamorgana 2 lebih kurang maksudnya mcm alam sekeliling kita r...dunia kita di muka bumi ini...betol kot??hehehehehe...

LAGU AKU...